Pak 2 x week de fiets!

Fietsen is leuk, gezond en goed voor het milieu. Daarom promoot Regio Foodvalley Mobiliteit via de campagne Fietsvalley om twee keer in de week de auto te laten staan en op de fiets naar het werk te komen. Veenendaal is al van start gegaan en in andere gemeenten zijn de voorbereidingen aan de gang. Deelnemende bedrijven kunnen rekenen op de gratis ondersteuning door mobiliteitsmakelaar Tako de Jong.

Gezonder en minder files
‘Als je als werknemer twee keer in de week de auto laat staan en op je fiets naar het werk gaat, dan spaar je per jaar al gauw € 400 aan autokosten uit,’ zo begint De Jong de voordelen op te sommen. ‘Je wordt fitter en dat scheelt in het ziekteverzuim. En natuurlijk worden dan de files in de spits kleiner en wordt er aanzienlijk minder CO2 uitgestoten.’

Gratis app
Toch kunnen velen een zetje in de goede richting wel gebruiken. ‘Er is een app verbonden aan deze campagne en die kunnen deelnemers een jaar lang gratis gebruiken, omdat deze bekostigd wordt vanuit Regio Foodvalley. Daar zitten leuke uitdagingen in waarmee soms ook prijzen gewonnen kunnen worden. Werkgevers worden ondersteund met promotiemateriaal, nieuwe acties en op maat gesneden advies over bijvoorbeeld de fiscale regelingen,’ aldus de mobiliteitsmakelaar. Deelnemers melden zich aan op LoveToRide.net/fietsvalley, downloaden vervolgens de app en houden al hun fietsritten eenvoudig bij. Ze kunnen ook het bedrijfsaccount maken en elkaar dan onderling uitdagen om meer te gaan fietsen.

Twee keer per week op de fiets
De doelstelling van twee dagen per week is bewust gekozen, zo licht de Jong toe: ‘Ook voor de ongeoefende fietser is het goed te doen om twee keer per week de fiets te pakken. En als je er eenmaal aan gewend bent, dan merk je dat je fitter wordt, vaak een paar kilo afvalt en met een fris hoofd op je werk of thuis komt.’

Gratis ondersteuning
Tako de Jong (06 54 37 87 75)  en zijn collega Daan Zegwaart (06 25 40 29 00) kunnen niet alleen informatie geven over de fietscampagne, maar ook communicatiemiddelen verstrekken zoals flyers en posters. Tevens kunnen ze werkgevers meer vertellen over de diverse fiscale regelingen die er zijn om het fietsen voor werknemers te stimuleren. Hun ondersteuning is kosteloos.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email